January 25, 2010

SORROW OF 24 JANUARY 2010

pejam celik-pejam celik tahun sudah menjangkau 2010.terlalu sekejap masa bergerak... satu tempoh yg CC rasakan agak panjang. Namun aku menantikan tibanya saat itu... .segala mcm rasa yang ada.suka+takut+bimbang semuanya bercampur baur. Ada waktunya rasa Xsabar,ada ketikanya rasa gusar..namun aku tetap menanti tibanya saat itu..Saat yg akan mengubah sebahagian hidup.Hatiku bercampur baur antara kegembiraan, kesedihan dan kehibaan. Terlalu sukar untuk kugambarkan perasaan hatiku tatkala ini. pertemuan yang diharapkan, penantian yang panjang berakhir jua. Errrmmm...
dan sebenarnya aku suke dengan pertemuan ini..suka..SUKA..tp aku xberharap pertemuan ini menjadi begini..sesungguhnya dan sebanar-benarnya aku BENCI dan BENCI bila menghadapi saat2 bahgia aku dalam keadaan yang tak terduga.
Ahhhhgggg.. Keluhan sendirian ada siapakah lebih mengerti?. Aku dalam dilemma. Yang manakah patut aku utamakan? Perasaan sendiri atau perasaan dan harapan mak dan ayah. Aku selalu tewas bila melibatkan perasaan mak dan ayah. Aku terlalu takut untuk melukakan hati mereka. Aku takut hidupku nanti Xdiberkati Tuhan. tapi kenape mereka terusan membuat hidp aku begini. Xdakah sedikit belas ihsan seorang insan padaKu untuk mencari kebahgiaan sendiri? apa dosaKU? apa salahKU?.....Kadang- kadang timbul bosan di hati timbul benci yang tak bertepi membuak jemu. tapi masa takkan berundur..sesungguhnya aku pasrah dengan takdir ini. BENAR kita hanya mampu merancang tuhan lebih mengerti dan selagi ada masa aku berharap impian aku ini menjadi kenyataan suatu hati nanti. 
untuk DIA...Maafkan aku kerna terlewat merungkaikan keadaan. maafkan aku kerna mengganggu kisah hidupmu. penjelasan itu aku mohon kau mengerti. aku benar-benar tidak terdaya untuk putarkan waktu untuk berundur. Pintaku jangan kau tamatkan kisah ini. Kenapa dugaanku begitu berat dan perit utk ditanggung..??

"Ya Allah Ya Tuhanku..Kau selamatkanlah org yg paling aku sayangi..Kau Maha ADIL, Maha Mengasihani, Maha Pengampun, Kau tunjukkanlah setiap kebenaranmu..
Ya Allah..Ya Allah..aku tak mampu melihat penderitaan yg ditanggung oleh org yg benar2 aku sayangi.Kau tunjukkanlah kebenaranMu Ya Allah..Kau permudahkanlah segala urusanku Ya Allah..Kau kuatkanlah pertalianku bersamanya Ya Allah..Kau kukuhkan dan kekalkanlah dia sentiasa dihatiku Ya Allah..Aku amat teramat menyayangi dia hingga akhir hayat ku..Aku tak mampu kehilangannya..aku tak bersedia utk kehilangannya Ya Allah..dia cinta ku yg benar2 ikhlas.."

Setiap manusia berhak untuk memiliki kebahagian. Cuma kadangkala untuk mendapat kebahagian itu perlukan pengorbanan. Sampai bila hidupku begini? Semua aku miliki tp... ada sesuatu yang aku cari. Tapi sehingga kini tidak kumilikinya. Tapi... akan kugagahi jua diri ini untuk meneruskan kehidupan ku. Cuma aku kadangkala tidak mampu untuk harunginya. sesungguhnya aku redha andai ini jalan kisah aku Ya Allah! sebagai manusia, aku akur dengan rentak kehidupan ini. namun KAU lebih mengerti kerna aku seorang manusia yang mempunyai hati utk mencari kegembiraan.
Amin.
Ditulis oleh,

No comments: